Fonds VA - Akten der Verwaltung

Reference code

AT GemA Seefeld i. T. VA

Alternative identifier(s)

Title

Akten der Verwaltung

Date(s)

  • 1810 - 1960 (Creation)

Level of description

Fonds

Extent and medium

40 Kartons

Name of creator

Administrative history

Archival history

Scope and content

Appraisal, destruction and scheduling

Accruals

System of arrangement

Der Bestand "Akten der Verwaltung" besteht aus Resten des überlieferten Schriftgutes bis etwa Mitte der 1950er Jahre. Die Unterlagen jüngeren Datums sind noch in der Registratur der Gemeindeverwaltung resp. im Zwischenarchiv des Gemeindeamtes. Die Ordnung nach Aktenplan oder die in den 1930er Jahren bestehende alphabetische Ordnung war zerstört und nur noch in Fragmenten sichtbar.
Bei der Erschließung erfolge eine Zuordnung an den Hauptgruppen des Einheitsaktenplanes. In jenen Fällen in denen dies nicht möglich war, wurde eine nähere inhaltliche Beschreibung vorgenommen.

Conditions governing access

Conditions governing reproduction

Language of material

Script of material

Language and script notes

Physical characteristics and technical requirements

Finding aids

Existence and location of originals

Existence and location of copies

Related units of description

Related descriptions

EAP

Subjects

Names

Genres

Description identifier

Institution identifier

Rules and/or conventions used

Status

Draft

Level of detail

Partial

Dates of creation revision deletion

Sources

Accession area

EAP

Related subjects

Related people and organizations

Related genres